Ogłoszenia
Informacja dotycząca odpłatności za udzielenie pisemnego zaświadczenia, o zdarzeniu drogowym, na wniosek pracodawcy
Stosownie do treści ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.(Oz. U. z 2018 poz. 1044, z pózn. zm.), art. 2 ust. 1 pkt l lit b j f nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokuratury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach m.in. ubezpieczenia społecznego oraz zatrudnienia.
Ubezpieczenia społeczne obejmują również ubezpieczenie z tytułu wypadków przy pracy
i chorób zawodowych, zaś wyłączenie z opłaty skarbowej dotyczące zatrudnienia ma zastosowanie w sprawach związanych ze stosunkiem pracy. Jeżeli zatem informacje
o zdarzeniu drogowym są niezbędne pracodawcy do ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w tym zakresie jej zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie przywołanych powyżej przepisów ustawy.